bloggenomsimstre

Alla inlägg under december 2011

Av Nellie B - 31 december 2011 23:38

 

Huset.

Ingången. 

Köket.  

Den lilla matsalen.

Badrummet.

Tonårsrum.

Vuxensovrum.

Vardagsrum.

Garaget.

"Karta" över huset.

 

Snart kan ni ladda ner det på sims hemsidan, säger till då!  

Jag är inte bäst på att göra hus, men kommentera gärna vad ni tycker, och om jag skulle kunna gjort något bättre!  

 

Gott nytt år på riktigt nu, haha!    

//Nellie

Hus
Av Nellie B - 31 december 2011 21:09

Idag är det nyårsafton!   


Ska snart spela sims, så bloggar efteråt!   

Förresten så är jag inte helt säker på att jag ska göra berättelsen, är helt ärligt rätt så jobbigt!  

Tror nog inte heller att jag hinner med det, med skolan, stallet och så...  

Men jag kommer nog ändå lägga upp bilder på de, så jag tänker inte ta bort allt!  

Får se om det blir nån berättelse annars, fast det händer väl nån gång kanske!


Ska som sagt spela nu, så hörs sen!   


 

Söt ^^




Av Nellie B - 30 december 2011 17:32

Förlåt för dålig uppdatering, men det blir bättre uppdatering efter nyår och allt!


Imorgon är det nyårsafton!

Vi ska fira med några andra, och det är inga i min ålder, och eftersom vi ska vara hemma så kommer jag nog att spela sims !


Så bättre uppdatering imorgon!  

Ska även försöka skriva lite om" I Rampljuset", det nya simsspelet som kommer nån gång i mars!  


Sitter vid min mormors dator, så har inga sims bilder!

 

GOTT NYTT ÅR!  



  

Av Nellie B - 9 december 2011 22:59

Hej!

Ikväll har jag spelat Sims

Jag var inne och fixade med Emilys dröm, och då var jag Lina...

Och Lina och Memphis hoppade en hoppbana som bestod av två vanliga hinder, ett vattenhinder och två eldhinder.

Eftersom jag alltid brukar spola fram när jag spelar så har jag inte så jättebra koll på vad som händer...

Och helt plötsligt var Lina HELT röd...!

Jag pausade DIREKT och kollade vad som hade hänt...

Då brann hon!!!!! Hon hade typ hoppat "fel" på eldhindret och började brinna och fick PANIK!

Det fick jag också...

Det kom upp ett litet meddelande "Lina brinner!! Hoppas det finns vatten i närheten!" eller nått sånt.


Eftersom att man inte kan gå in i bygg/köp-läget när det brinner osv på ens tomt så slog jag in koden "AlwaysAllowBuildBuy on".

Då gick jag in på köpläget, satte ditt en vägg, ett brandlarm och ett handfat.

Sen spelade jag igen. Det hade tydligen kommit en humöreffekt "Eld & Lågor!" och sen typ 30 min.

Varken handfatet eller brandlarmet funkade, och föräldrarna var på gratis-semester, så jag fick PANIK!

Jag fick helt enkelt se vad som hände när humöreffekten gick ner till noll.

Då stod det "Avlider" och så kom liemannen. Då tänkte jag "Det blir ingen Emilys dröm...  ".

Emily fick en gravsten och liemannen gick runt på tomten lite.

Jag tryckte så att Memphis skulle "sörja" Lina, och då, DÅ kom det upp ett meddelande "Memphis räddade just Lina!"

Då blev allt som vanligt igen! Och liemannen och graven försvann, som om det aldrig hade hänt!

Bra va, ?   

TACK MEMPHIS FÖR ATT DU RÄDDADE BERÄTTELSEN!   


   

Jag tipsar er att inte använda eldhinder! Eller jag ska nog inte göra det i framtiden...


//Nellie


Av Nellie B - 9 december 2011 17:06

The Sims 3

Sovrum & Badrum

Prylpaket


Beräknat datum: 26 januari

Rekommenderat pris: 199 kr



Allmänt


I slutet av januari kommer spelet att släppas. Det kommer att innehållat nya kläder och föremål, allt inriktat på just sovrum & badrum.

De stilarna som de nya kläderna och möblerna kommer att gå i är; avslappning, modernt spa, 40-tal och romantisk rendezvous.


Nya saker


Dam: drygt 25 kläduppsättningar och en frisyr.

Herr: drygt 5 kläduppsättningar.

Möbler: en uppsättning badrumsmöbler, en uppsättning sovrumsmöbler och diverse decór.

Byggläget: 2 öppna spisar och ett nytt fönster.


    


//Nellie

Av Nellie B - 8 december 2011 17:32

Hej!

Här är Lina och Memphis   


Lina Zetess

 


Memphis 

  


//Nellie

Av Nellie B - 8 december 2011 17:18

Hejsan!

Förlåt för dålig uppdatering     

Det är rätt så mycket nu vid jul och så, och jag är inte inne på datorn lika mycket...

Jag är ledsen, men Emilys dröm blir en kort berättelse, alltså inte en med typ 30 deler, kanske 10 eller nåt.

Och jag ska FÖRSÖKA att publicera första inlägget snart, men jag lovar inget...  


Random bild

  


//Nellie


Presentation


Hej! Jag heter Nellie och jag r 13 år. Jag har ett stort intresse för sims 3 o hästar. I denna bloggen kommer jag skriva om sims 3, lite tips och så! :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

The Sims 3 Community

thesims3.com heter jag Nellan8. Lägg gärna till mig som vän, och titta gärna in i min studio!   

 

Omröstning

Vilket är ditt favorit Sims 3 spel?
 Destination Världen
 Lyx & Design
 Drömjobb
 Gasen I Botten
 Kvällsnöjen
 Utomhuslyx
 Leva Livet
 Stadsliv
 Husdjur

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards